القائمة الرئيسية

الصفحات

#نابش القبور الجزء الاول قصة حقيقية ( عالم ما وراء الطبيعة الخفي)

#نابش القبور قصة حقيقية ( عالم ما وراء الطبيعة الخفي)


.اهلا بكم في موقع "worldegy" عالم ما وراء الطبيعة الخفي والعالم الآخر حيث قصص الرعب والقصص التي خرجت عن العالم الحقيقية كلها حقيقية من أحداث حقيقية حدثت بالفعل علي أرض الواقع وليس لها تفسير عملي فقط انها من العالم الاخر عالم السحر والجن عالم الغموض واحداث حقيقية وقعت بالفعل السلسلة كاملة علي موقعنا اليوم القصة حقيقية ولكن مرعبة وتم تغير بعض الأسماء نابش القبور ربما سمعت قصص رعب عن القبور وعن الجثث اليون القصة مختلفة انها قصة من العالم الاخر انها عن المقابر حيث العالم الاخر بداية الدار الآخرة منطقة مخفية ومرعبة لا يسكنها احياء من فيها كلها اموت امهات المقابر قصة حقيقية من حزئين اليوم الجزء الاول مع القصة نابش القبور القصة حقيقية القصة مرعبة لكنها حقيقية .



.نابش القبور (  قصة حقيقية ) :

_________________


نبش القبور قصص رعب حقيقية


_____


تم تعديل اسماء الاشخاص وبعض الاحداث ...

..........................................................................................

" نابش القبور "

الانسان بعد موتة يتم تغسيلة ودفنة في مقابر العائلة او مقابر صدقة.. ويتم نزول الميت قبرة ويتم اغلاق قبرة ليتم محاسبته ولاكن في هذة القصة سوف اعرض لكم الجانب المظلم من حارس المقابر والذي يهتم بنضافة المقابر وحراستها ... 

_______________


انا اسمي عمران حارس مقابر في القاهرة  انا بلعن حياتي وفنفس الوقت مش قادر انهيها انا هحكلكو الي حصل بالتفصيل: 


في يوم كنت بنضف المقابر بليل الساعه 10 بليل وكالعادة بعد منضفت بخش الاوضة الي بنام فيها وفعلا دخلت الاوضة ونمت مكملتش نص ساعه وقمت من صوت الكلاب وقمت اشوف في اي بره ببص لقيت قبر مفتوح انا افتكرت في حد دخل يسرقو لاكن القبر بيتحفر كأن في كلب او شي بيحفر فوقية ببص لقيت القبر اتفتح وانا قربت من القبر بشوف في اي وانا اصلا متعود على كده بس دي حاجه اول مرة تحصل المهم قربت من القبر لقيت نفسي وقت جوه المقبرة ومفيش ثانية لقيت المقبرة اتقفلت عمال اصرخ واخبط ب ايدي ورجلي اكتر من ساعتين لحد متعبت ونفسي مبقتش قادر اخدو القبر ضلمة والسخونية شديدة رحت جيت ف ركن وقعدت اقول ياارب خرجني من هنا لحد م النوم غلبني او تقريبا اغمى عليا ف نمت وصحيت بس مش قادر اقدر الوقت قد اي ببص قصادي لقيت شخص طويل واظافر اديه طويله وعينية شكلها غريب جدا وشكلا مرعب لقيتو بيبصلي بأبتسامة خبيثة وقالي انت عايزز تطلع من هنا يا عمران .. انا وقتها لساني زي ميكون اتشل مش عارف انطق لقيتو بيسألني تاني انت عايز تطلع من هنا يا عمرااان ولا تمووت وتدفن مكانك ... انت مين ازاي دخلت وهتخرجني ازاي وانت محبوس في القبر معايا لقيتو بيقولي انا ابادار  و ب ايدي اني اخرجك واعيشك احسن مكنت عايش الف مرة بس كل حاجه ليها تمن يا عمران .. 


= تمن !! تمن اي ؟ 

-- انت هتبقى الخادم بتاعي هطيعني ف حياتك لحد موتك ولو رفضت عرضي همشي واسيبك تموت ببطئ ف القبر .. 


=لا لا خلاص انا هعمل اي حاجه انت عايزها بس خرجني من هنا ابوس رجلك .. 


--قبل مخرجك اسجدلي ..


= اسجدلك !! انت اجننت لا مش عايز اخرج ومش هسجدلك..


.. انا بعد مقلت الكلام ده لقيتو بيحفر ب ضوافرو على جسمي و بقو بيفتحو بطريقة مرعبة لدرجة انو كان قادر انو ياكل راسي انا رحت نازل بكل قوتي وساجد وعمال اسجد لحد ملقيت نفسي اغمى عليا ... صحيت لقيتني نايم جمب القبر الي كنت جواه انا لما قمت مصدقتش اني عايش واني بره بس قلت يمكن ده حلم وميكنش حقيقة وفعلا حاولت اصدق ان ده حلم.. بعد 4 ايام في ميت هيدفن في المقابر عندي ونزلتو في قبرة وطلععت وقفلت القبر وبليل نضفت المقببرة  وداخل اوضتي انام لقيت قصادي الشخص الي شفتو ف القبر وانا محبوس جواه .. 

=انت مين؟؟ ..

- انت مش فاكرني يا عمران ... 


=لا مش فاكرك مين انت ؟... 


-انا الي خرجتك من القبر يا عمران وعايزك تطمن انت مكنتش بتحلم وانت دلوقتي ف خدمتي وانا عايز منك خدمة.. 


=خدمة؟؟ خدمة اي الي هتعوزها مني؟؟.. 


-اانا اعايزك تنزل للميت الي ادفن الصبح وتقطع ودنو الشمال وتديني سنة من صف سنانو الي فوق اول متاخدهم تعالا عندي ...


= انا معرفش انت مكانك فين ؟؟


.. .. فاجأة لقيتو اختفى من قدامي انا قلبي بيضق بسرعه وخايف وفنفس الوقت مش عارف اعمل الي قلي عليه ولا لا انا هعمل الي قلي عليه منغيرو مكنتش هعرف اخرج .. فتح القبر دخلت لقيت الميت بكفنو بفك ربطة الكفن من فوق وفكتها وقطعت ودنو وبحاول افتح بقو ب ايدي مش عارف بحاول وبحاول لحد مفتحت بقو  وخلعت سنة من صف سنانو الي فوق وربط الكفن وطلعت وقفلت القبر ببص قصادي لقيت قطة سودة بتحوم حوالين رجلي وبتبصلي في عنيا وماشية وانا ماشي وراها وطول م القطة ماشية باصة ف عنيا ومش عارف ازاي عارفة الطريق وهي بصالي وانا مرعوب من شكلها فضلت ماشي اكتر من نص ساعه لحد موصلت لبيت قدييم اووي وبابو خشب ومضلم من جوه دخلت من الباب ومفيش حد انا مش عارف اعمل اي لقيت نفسي بقول..

= ابادار .. ابادااار ... اباداار انا جبتلك الي قلتلي عليه انت فين ؟؟

"اقرا ايضا ساحرة مكة قصة حقيقية عالم ما وراء الطبيعة"

... في نفس اللحظة الي نهيت فيها الجملة الباب اتقفل ولقيت النار قادت في المكان منورة بس مش بتحرق يعني مش بتاكل المكان كانها زي الابجورة المهم لقيتو بيقولي


- تعالا يا عمران انزلي ...


 انا ببص قدامي مفيش حاجه في طرقة طويلة وفاضية بس قعدت اركز وامشي لقيتفي فتحة في الارض زي سرداب نزلت فيه لقيت ورق مرمي عليه دم و ورق كتير وحيوانات اطرافها مقطوعه ودم فكل حته فضلت ماشي لحد ملقيتو قاعد في الارض وعينو منورة وقدامو نار وحواليهجمجمة مكسورة بس مقلوبة ومليانه دم عاملها زي طبق المهم دخلت وقعدت قصادوو قلتلو الي طلبتو مني اهو بس انت مين عايز اعرف ...


-انا ابادار ساحر من سحرة الجن استدعاني ساحر عشان اساعدو في بعض الاعمال وفي عمل وكلني لاقوم بيه وكنت متنكر بجسد انسان لاكن اتحبست في هيأتي دي ومقدرش اخرج منها وانت يا عمران بكل الي عرفتو مستحيل تقدر تخرج انت كمان انت ملكي انا هات الي جبتو .... 


..ادتلو الي جبتو ف ايدو وراح مدخل ضوافرو ف دراعو وحط صباعو على الدم وقعد يكتب على عروسة مصنوعه يدويا وعلى صورة شخص و وانا متابع الي بيعملو لقيتو بصلي بنظرة مرعبة خلتني اقوم اجري من مكاني وامشي انا فضلت اجري لحد موصلت المقابر ورجعت ودخلت الاوضة ومش عارف انام عمال افكر ف الي بيحصل معايا... نمت وحلمت حلم مقدرش انساه حلمت اني بدفن نفسي وبمسك لساني واقطعو بسكينة وامسك صوابع ايدي واقطعها واحفر شكل نجمة مخلوط بدايرة و جواه اسم لقيت نفسي زي المجانين بصرخ مش قادر ابطل ومش عارف اهدى صحيت من النوم دخلت اغسل وشي ونشفت وشي وببص للمراية بلاقي نفسي واقف وماسك الفوطة وببص ف المراية  وانا اصلا الفوطة نشفت بيها وحتطها انا بعدت نظري عن المراية ومشيت رحت لدجال الناس بتعتبرو ولي من اولياء الله الصالحين رحتلو هو بيتو بعيد عن المقابر بساعه ونص رحتلو خبط على الباب.


يتبع ال زي الثاني من نابش القبور القصة الحقيقية 


---

( الكلمات المفتاحية )


،قصص رعب، رعب، نابش القبور، سخر القبور ، رعب القبور، قصص عن القبور، جن القبور، قصص حقيقية عن القبور، نابش القبر، جن في المقبرة، قصص حقيقية، مباشر القبور حقيقية، اقوي قصص رعب، قصص مخفية، قصص مكتوبة، عالم السحر، عالم الجن، عالم ما وراء الطبيعة الخفي، 

----

...اذا استفدت من الموضوع انشرة حتي يستفيد غيرك ...


---------


www.worldegy.com 


--------

" W̶O̶R̶L̶D̶ ̶̶̶̶E̶G̶Y̶ "

----

🌹😍🌹


reaction:

تعليقات