القائمة الرئيسية

الصفحات

حصري

#العشق من عوالم اخري(الجن العاشق) قصة حقيقية مرعبة

  #العشق من عوالم اخري(الجزء الاول) قصص رعب حقيقية




.اهلا بمكم في سلسلة قصص عالم ما وراء الطبيعة أو العالم الخفي من موقع عالمي موقع التميز اليوم قصتنا من السلسلة العشق الممنوع أو عالم الخفي العشق من عوالم اخري القصة رعب من سلسلة القصص والروايات عالم ما وراء الطبيعة تهدف إلي نشر قصص غربية خفيفة من العالم الاخر قصص غريبة هيا بنا الي القصة العشق من عوالم اخري أو العشق من العالم الاخر ..كلهم بمعني واحد عادي مش هيفرق رئيك فيا المهم انا شايف نفسي ايه احب اعرفكم علي شريك حياتي وهو الفون بتاعي محدش يستغرب 

انا بفضله علي اصدقاء كتير انا محمد عندي ١٦سنه متعلم وقضيت حياتي كلها في الازهر في التعليم في حفظ القرآن من صغري وانا انطوئي مش بحب اتكلم كتير عشت حياتي عادي جدا زي اي بني ادم خلصت المرحله الاعداديه وطلعت الاول علي دفعتي وكل البيت مبسوطين وانا مش فرحان خالص سيبتهم ودخلت اوضتي واترميت علي السرير حاسس في حاجه نقصاني او حاجه ضايعه مني مش عارف ايه هيا وكنت مهووس بحاجه اسمها الغموض ومكنتش اعرف ان فضولي هيتسبب في دمار حياتي في يوم من الايام كنت بعشق حاجه اسمه سحر وجن وكنت دايما بدور على حجات مستخبيه كتير كنت عايز اعرفها ومخبيش عليكم كنت لما احط في دماغي حاجه لازم انفزها المهم انا اشتغلت في ورشه كنت بحب شغلي وعدت الايام والشهور دون اي تغير في حياتي كان تقريبا الحاجه المفضله عندي في حياتي الاحلام!!!!!!! 

ايوه الاحلام محدش يستغرب كنت بستني كل يوم الليل عشان انام عدت الاجازه كلها وابويا شار عليا ان اخش التعليم الفني قال يابني اسمع مني التعليم الفني احسن ومستقبله حلو هتتعلملك صنعه ويوم ما تحتار تشتغل عند اي حد بصنعتك قولتلو حاضر ياباشا اللي تشوفو صح انا هختاره وبالفعل دخلت القسم اللي انا شغال فيه متغيرتش حياتي لسه زي ما انا عدي سنه علي الوضع واتكلمت مع ناس كتير اوي دجالين ونصابين عادي بدور حاجه نقصاني واتكلمت مع واحد كان ساحر كان واثق من شغلو اتكلمت معاه من علي النت اتعرفت عليه وكان اسمو محمود او الشيخ محمود ههههههه

قالي انتا عندك 

١-تعب نفسي 

٢-هموم وضغوطات كتيره 

٣-منتظر موضوع قريب 

٤-مس عاشق من الحمام 


-------






-------




انا فاهم كل اللي بيقول عليه بس بجد مكنتش مصدق ان معايا جن عاشق طول حياتي مستني اقابل اي تدخل من الجن عشان اتعرف علي حياتهم وهما عايشين ازاي انا كنت عايز معلومات كتير بس من الواضح ان الشيخ محمود ابن حلال مكنش عايزني انضر قولتلو انا عايز اتواصل معاها قالي بلاش قولتلو يعني مفيش طريقه اتواصل معاها قالي فيه بس انتا اللي هتنضر في الاخر قولتلو ماشي انا عايز اتواصل معاها وانا عارف مصلحتي كويس اكيد مش هضر نفسي .


.قالي يا ابني انا نصحتك وقولتلك بلاش وانا خايف عليك بس طلبك ده هيخليك تعصي ربنا وانتا طول عمرك ملتزم قولتلو مش هخسر حاجه لما اجرب قال انتا حر بس مترجعش تعيط وتقول اللحقني قولتلو مش هعمل كده 

قال طلبك مش عندي؟ 


انا كنت غبي فهمت خوفو عليا غلط كنت انسان بيجري ورا الفضول كان فيه ساحر في قريه جنبنا كان معروف جدا ان هو بئيزي ناس كتير 


انا مختش اهميه للموضوع قوي وقررت اروح عنده المهم ظبت نفسي في يوم وروحت دخلت علي البيت خبط مره واتنين وتلاته محدش رد قررت امشي بعد ما ضيرت وشي وماشي الباب اتفتح ندهت عليا وحده باين انها صغيره قالت يا استاذ محمد انا لفيت قولتلها ايوه قالت تعالي اتفضل انا روحت ودخلت البيت البيت باين ان هو قديم بس في ريحه شازه انا دخلت الباب اتقفل ورايا ببص ملقتش الست مديتش للموضوع اهميه كبيره ودخلت اول اوضه قبلتني دخلت فيها لقيت عم يوسف الدجال دخلت اولت سلام عليكم قال وعليكم السلام تعال يا محمد اقعد كان راجل عنده حوالي ٥٠سنه وقاعد علي كرسي كبير وقدامه المجمره اللي بيحط فيها البخور والدخان ريحته غربية شويه الاوضه كانت نضيفه وقديمه ملايانه لوحات مش مفهومه في اخر الاوضه مرايه كبيره متغطيه بستاره كان فيه كرسي قدامه انا قعدت عليه قولتلو هو حضرتك تعرفني قال انا بتوصلني اخبارك قولتلو تمام قال عايز تعمل كده ليه قولتلو هو ايه اللي عايز اعملو قالي امال انتا جي ليا ليه مش عشان الجن العاشق عشان تتواصل معاها قولتلو حصل قال عايز تعمل كده ليه قولتلو فضول انا عايز اتواصل معاها قال انتا عارف العواقب ايه قولتلو ايه قال مش هينفع تواصل اللي لما تتجوزها قولتلو تمام ماشي اتجوزها قال انتا عارف دي عواقبها ايه انتا مش هتعرف تخلص منها وهتفضل معاك طول عمرك ومش هتعرف تعيش حياتك طبيعي كده انا قلقت بس كان حبي للمعرفه اكبر من خوفي؟؟؟ 



انا خوفت كنت خايف علي مستقبلي بان عليا التوتر قولتلو هفكر وارد عليك وقمت من مكاني لقيتو بيقول لو طلعت من هنا مش هتعرف توصلي تاني عشان مضيعش وقتي ووقتك يا ابني قول قرارك دلوقتى عشان لو مقولتش قرارك دلوقتي انا معنديش وقت اني اسمعك كل شويه 

الفضول كان مسيطر عليا وحب للمعرفه خلاني اوافق رجعت قعدت مكاني وسكت قال يا ابني انا شايف فيك حاجه كويسه قولتلو وانا موافق قال هو ده الكلام لقيتو غمض عنيه وقعد يقول في كلام مش مفهوم ويحط بخور في المجمره الاوضه اتملت دخان كنت بكح جامد اوي وبعدين قال قوم اقعد قدام المرايه وبالفعل قعدت قدام المرايه جه وقف ورايا وبيقولي ركز في عنيك يا محمد شوف خلاصك ومستقبلك وقعد يقرا ويقول كلام انا مش فهمه وقالي قول القسم ده 

(________فلكي مني الامان والسلام)  

انا قولت القسم وبعدين لقيت رجليا الشمال ادخدرت جامد وببص في المرايا لقيت واحده جميله جدا ومش لاقي نفسي في المرايا ولقيتها بتقولي ازيك يا محمد انا هول المظهر والدخان والبنت من كتر ما هيا حلوه وكلام الدجال اللي مش مفهوم انا فقدت الوعي ومصحيتش غير والساحر بيقول حمدلله على السلامة يا بطل قولتلو هو حصل ايه قال كل خير متشيلش هم انتا بس قولتلو حصل الموضوع قال حصل قولتلو والمقابل قال ده هديه مني ليك قولتلو طب ازاي استدعيها قال وانتا قاعد لوحدك عادي فكر فيها وهيا هتجيلك بالشكل اللي انتا نفسك فيها قولتلو طب استني اجرب فكرت في بنت جارتنا وببص قدامي لقيتها هيا بكل حاجه فيها قولتلو اهيه انتا شايف قال انا اشوف وانتا بس يعني باقي الناس محدش يقدر يشوفها غيرنا 

قولتلو تمام استئزنت منو ورجعت البيت وانا مرهق جدا دخلت علي اوضتي فتحت الفون لقيت اكتر من خمسين رساله من الشيخ محمود لقيت بيشتمني وبيقولي دمرت حيات يا متخلف ليه عملت كده طبعا كل ده ولا في دماغي انا كنت مشغول في الموضوع اللي معايا مرديتش عليه قفلت باب اوضتي بالقفل وقعدت علي السرير وعملت زي ما عم يوسف الدجال قالي عليه بس المره دي فكرت في ممثله عربية لقيت نور حصل في الاوضه وطلعت منه هيا بنفس الشكل انا اتخضيت لقيتها دخلت عليا وقعدت جنبي وبيقولي انا مش مصدقه اللي بيحصل ده قولتلها يعني هو انا اللي مصدق قالت علي فكره انا زي زيك حتي تقدر تلمسني انا لمستها فعلا هيا زينا بظبط جلد زينا قولتلها انا مش مصدق انتي اسمك ايه قالت فاطمه قولتلها انا من النهارده هسميكي اسماء قالت انا موافقه طول ما انا معاك قولتلها انتي عندك كام سنه قالت تخيل انتا كده قولتلها كام يعني ١٠٠سنه قالت قدهم خمس مرات وبقت حياتنا زي المتجوزين بالظبط بقت علي طول معيا بقت صحبتي ومراتي وكل حاجه عندي استمر الوضع لمده ٣شهور واهلي في البيت لحظو حاجه غريبه فيا بيشفوني بكلم نفسي امي دخلت عليا مره وهيا معايا بتقولي بتكلم مين يابني قولتلها مش بكلم حد ياما قالت مش يابني ومشيت بعد كده لقيت نفسي زهقت من الحياه كلها وبقيت ببكي كتير لوحدي مش عارف ليه بقيت تعبان لدرجه اني من كتر ما انا تعبان نفسيا كنت بعور نفسي بادوت حاده كنت بصرخ لوحدي باليل كنت بعدت عن ربنا خالص وكنت قاعد فتره طويله مش طاهر كانت متحكمه فيه لاقصه الحدود لقيت رساله من الشيخ محمود بتقولي استريحت يا محمد انا نصحتك يابني وانتا مسمعتش الكلام كنت شبه مغيب عن العالم كنت عايش في اوضتي بس كنت عايش عشان متعتها هيا بس كنت مدمر نفسيا المهم دخلت كلمتو وقلتلو اانا تعبان اوي انا غلطان يا رتني سمعت كلامك قال انتا اللي طلبت كده موضوع الخلوص منه صعب جدا قولتلو انا تعبان ومحدش حاسس بلي انا فيه قال اقرا سوره يس ١١مره في اليوم وارجع طاهر وصلي وانشالله ربنا هيشفيك ويخلصك منها انا قررت اعمل كده دخلت استحميت كان بقالي اكتر من شهرين مش طاهر دخلت انا بغسل وشي غمضت عنيا وفتحت لقيت اسماء ظهرت علي شكل مرعب جدا وبتقولي انتا بتعمل انا اتخضيت قولت اللهم اني اعوز بك من الخبث والخبائث كل حاجه اختفت خلصت اتوضيت وطلعت عشان اصلي واسمع صراخ وصراخ عالي ولاكن كانت ارادتي اقوي من كل شي وفعلا صليت وانا بين ادين ربنا انهرت في العياط جامد بعد ما حسيت بغلط بقيت بقول يارب اني ماكنت اعلم اني ما فعلت هذا اكبر الكبائر ولكن يارب انت الرحمن الرحيم يارب ارفع مقتك وغضبك عني يارب وعيط جامد وبقيت بقول يارب خدني انا تعبت ومعتش عايز اعيش تاني خلصت صلاه وقعدت اقرا قران وانا عنيا غرقانه بالدموع عدي اول يوم كنت بمر باسوء الظرف اللي شوفتها في حياتي بعد كده لقيت نفسي برجع واحده بوحده وبقيت بكسل اصلي ولاكن للاسف كانت مسيطره عليا جامد كانت مده العلاج ٧ ايام انا مكملتش ٣ ايام واتحكمت فيا اسود من الاول ورجعت اسود من الاول ولاكن هو ده الجن العاشق لو مشيت علي علاج وفشلت تتحكم فيك اكتر من الاول ورجعت حياتي ضلمه واسود من الاول بقيت حاسس اني عبد مسجون بس لرغبتها.

 

رجعت كلمت الشيخ محمود وقالي علي علاج تاني وبفش وتالت وبفشل قررت استسلم وارضي بالواقع بتاعي قعدت شهرين علي الوضع ده وكل يوم حالتي بتزداد سوء عن اليوم اللي قابلو وفكرت اروح لعم يوسف الدجال قولت طالما هو اللي عمل كده يبقا يقدر يفكو انا روحت عنده بس المره دي دخلت قولتلو عارف لو مخلصتنيش من اللي انا فيه ده انا هولع فيك قالي استهدا بالله يا استاذ محمد قولتلو متذكرش اسم ربنا علي لسانك عشان انتا متعرفهوش قال اقعد بس كده وقولي ايه اللي مش عجبك في الموضوع قولتلو الموضوع كله مش عاجبني قالي انا مش اكدت عليك وبعدين انتا اللي اخترت وطلبك مش عندي يلا اتفضل اطلع بره قولتلو يعني هيا كده قال دي مش ماشيه الا كده قولتلو تمام انا هعرف اخلص منها وهتشوف لقيتو بيضحك وبيقولي كان غيرك اشطر؟؟؟ 

_______________


."⬇️الجزء الثاني من القصة⬇️".



( كلمات البحث )


،قصص غربية ، قصص رعب، قصص وقعت بالفعل، قصص حقيقية، قصص عالم ما وراء الطبيعة، قصص، العالم الاخر ، قصص مخيفة، العشق الممنوع، العشق، 

----

.اذا كان هناك أي استفسار او سؤال او طلب برجاء ترك تعليق سوف يتم الرد عليكم في اقرب وقت ممكن شكرا لكم.


---------


www.worldegy.com 


--------

" W̶O̶R̶L̶D̶ ̶̶̶̶E̶G̶Y̶ "

----

🌹


reaction:

تعليقات

4 تعليقات
إرسال تعليق
  1. وين الجزء الثاني ليش ما نزلت

    ردحذف
  2. فين الجزء الثاني انا عاوزة اعرف النهاية

    ردحذف
  3. فين الجزء الثاني انا عاوزة اعرف النهاية

    ردحذف
  4. قصة مرة جميلة استمر انا اعشق هالقصص

    ردحذف

إرسال تعليق